קידום תמונות בגוגל – כך תקבלו תנועה נוספת לאתר

תמונות הן מרכיב חשוב בחוויית המשתמש – בזכותן דפי האינטרנט הופכים למעניינים יותר, איתן קל לנו יותר להבין את הטקסטים, הן מושכות תמיד תשומת לב ואם בוחרים אותן נכון התמונות עוזרות לנו ליצור את התחושות הרצויות אצל הגולשים.

ויש להן עוד ערך: להגדיל את נפח התנועה לאתר, וזאת על בסיס קידום תמונות בגוגל.

מה כוללת אופטימיזציה של תמונה?

קידום תמונות בגוגל הוא בעצם אופטימיזציה שלהן למנוע החיפוש של גוגל תמונות. בדיוק כפי שאת הטקסטים שלנו אנחנו יוצרים כדי שגם יספקו ערך מוסף לגולשים וגם ירשימו את גוגל, כך כדאי גם את החלק הוויזואלי להתאים לדרישות ולציפיות של גוגל תמונות – מנוע חיפוש התמונות המוביל בעולם.

כשכל תמונה מוגדרת באופן מיטבי, יש סיכוי טוב יותר להופיע במקומות בולטים בחיפושי תמונות רלוונטיים בגוגל תמונות – חיפושים אולי הם פחות נפוצים מחיפוש טקסטואלי, אבל ישנם תחומים שבהם גולשים רבים כן מבצעים חיפוש ויזואלי, כך שזו הזדמנות להגיע גם אליהם ולמשוך עוד לקוחות פוטנציאליים לאתר שלנו.

הצעדים העיקריים במסגרת האופטימיזציה של כל תמונה:

תג ALT איכותי

כשאנחנו מעבירים את הסמן מעל לתמונה באינטרנט נפתח מלבן קטן ובו טקסט שמתאר את התמונה. כדאי להקדיש מחשבה לתיאור הטקסטואלי של כל תמונה – כך שגם יכלול מילות מפתח חשובות עבורנו אבל גם יתאר במדויק ובאופן מעניין את מה שרואים בתמונה. בתגית ה-ALT כדאי לשלב מילות מפתח שאנחנו מקדמים באותו עמוד מכיוון שחיפוש של מילות המפתח האלה ב-Google Images – מנוע חיפוש התמונות של גוגל – יכול להוביל גולשים אל האתר שלכם אם הגדרת את התגית בצורה נכונה.

הוספת Caption

ה-Caption הוא טקסט שמופיע ביחד עם התמונה, בדרך כלל מתחתיה, ומתאר אותה. בניגוד לתג ה-,ALT ה-Caption מופיע כל הזמן על המסך ולא רק כשעוברים על התמונה עם העכבר, ובדרך כלל הוא גם קצת ארוך ומפורט יותר, אם כי עדיין תמציתי.

בחלק מהמקרים ה-Caption עוזר להבין את מהות התמונה או לשייך אותה לחלק הרלוונטי בטקסט, וכשזה המצב הרווח הוא כפול – גם הפגנת ידידותיות כלפי הגולשים וגם נקודות נוספות מהאלגוריתם של גוגל. באתרי וורדפרס קל מאוד להוסיף את ה-Caption, במקרים אחרים ייתכן שתצטרכו להקדיש לכך קצת יותר זמן.

קידום תמונות בגוגל

ביטול חסימות

עוד פעולה טכנית שמסייעת לקדם תמונות בגוגל היא הסרת החסימות בקובץ robots.txt (אם ישנן כאלה, כמובן). ה-robots.txt הוא בעצם הוראות הפעלה שאנחנו מספקים לזחלנים של גוגל ובפרט מה הם יכולים לאנדקס ומה לא. חסימת גישה לתיקייה עם התמונות מסתירה אותן מגוגל, לא מאפשרת לנו ליהנות מהפוטנציאל שטמון בהן ומונעת אינדוקס שלהן בגוגל תמונות.

איך לבחור תמונות?

מרכיב חשוב נוסף של קידום תמונות בגוגל הוא התמונות עצמן. הפרמטרים החשובים הם רלוונטיות לתוכן, איכות טכנית גבוהה ומשקל לא גבוה מדי כדי שזמן הטעינה לא יתארך יתר על המידה ויפגע בדירוג בגוגל.

לרלוונטיות ולאיכות חשיבות עצומה: הן משאירות את הגולשים זמן רב יותר באתר שלכם (דבר שגוגל מייחסת לו משקל בלתי מבוטל), ובנוסף במקרים רבים הן זכירות מאוד – כך שהן מחזקות את המותג שלכם ומגדילות את הסיכוי שהגולשים יחזרו אליכם.

התועלת החשובה הנוספת של קידום תמונות בגוגל

קידום תמונות בגוגל לא “רק” מאפשר למשוך תנועה לאתר דרך חיפושי תמונות, אלא מספק עוד תועלת חשובה: הוא הופך את האתר לנגיש עבור בעלי לקויות ראייה שונות ובפרט עיוורים. כדאי לזכור שישנם לא מעט בני אדם שלא רואים את התמונות, וכל המרכיבים הנ”ל – תג ALT איכותי ומפורט ותיאור לתמונה – בעצם מאפשרים להם כן “לראות” את התמונה ולזכות בחוויית גלישה מלאה.

אם כן, קידום תמונות בגוגל הוא בהחלט חלק מרכזי בכל תהליך קידום אורגני של אתר.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

השארת תגובה