לא לחינם גוגל אנליטיקס נחשב לנשק הסודי של כל מקדם אתרים ומנהל דיגיטל בעשור האחרון. הפלטפורמה העוצמתית הזו של גוגל מאפשרת לנתח באופן מדויק את המבקרים בכל אתר אינטרנט ולהגיע למסקנות אופרטיביות באופן קל ופשוט. אז מה הכלי הזה יאפשר לכם לראות ואילו תובנות ניתן להפיק ממנו? הנה 6 תובנות שתוכלו להפיק מהגוגל אנליטיקס שלכם!
#1 לראות מאיפה הלקוחות שלכם מגיעים – החל מהעיר ועד לסוג הטלפון
היכולת שלכם לראות מאיפה כל לקוח מגיע ולאפיין אותו בצורה מדויקת, היא ללא ספק אחד היתרונות שבשימוש בגוגל אנליטיקס. הכלי העוצמתי הזה מעניק לכם אפשרות לראות מאיזו ארץ ועיר הגיע כל גולש ומהי הפלטפורמה הדיגיטלית שהביאה אותו אליכם, החל מסוג הדפדפן ועד לסוג הנייד שבו הוא משתמש.
והתובנות? החל מהתאמה של האתר לגלישה נוחה במכשירים הניידים ועד לקמפיינים מקומיים לאזורים הרלוונטיים.
איפה רואים את זה?
תחת הדוחות Audience >> Geo >> Location
Audience >> Mobile >> Overview/devices
#2 להבין את הערוצים שהביאו את הגולשים לאתר שלכם
יש לא מעט דרכים להביא את הגולשים לאתר שלכם ולא של המתחרים. החל מקידום אתרים אורגני, דרך ניוזלטרים מעניינים ועד לבלוגרים חדשים ושימוש במובילי דעה ברשת. יחד עם זאת, אם אתם רוצים לדעת מאיפה הגיעו לאתר שלכם, אתם תצטרכו לבדוק באנליטיקס. לכן, מומלץ לבחון היטב את הנתונים ולהבין איפה אתם עושים עבודה טובה, איפה קצת פחות ואילו שיתופי פעולה מעניינים שווה לכם לשקול.
איפה רואים את זה?
תחת הדוחות Acquistion >> All Traffic >> Source/Medium
#3 להבחין מתי האתר שלכם שוקק חיים ובאילו שעות יש הכי הרבה רכישות
גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לדעת בדיוק באילו שעות מתבצעות הכי הרבה כניסות לאתר שלכם ולבדוק מתי יש הכי הרבה רכישות. העניין הוא קריטי כאשר עושים מבצעים ללקוחות מהארץ ומחו”ל והדרך היחידה להבין באילו שעות הלקוחות שלכם שוהים באתר. כך, שניתן להסיק מכך רבות אודות ההתנהגות של הקהל שלכם ולדעת מתי כדאי להתחיל מבצעים חדשים, באילו שעות לשלוח ניוזלטר מעניין ומתי פשוט אסור לבצע עדכונים באתר. שימו לב רק איזה אזור זמן מוגדר בהגדרות.
על מנת לראות את השעות בכל דוח תוכלו להוסיף Secondary dimension בשם Hour
#4 להבין מה הלקוחות שלכם מחפשים ומה ממש לא מעניין אותם
האנליטיקס מאפשר לדעת בדיוק אילו מוצרים/עמודים הכי עניינו את הלקוחות שלכם, מהם העמודים הכי נצפים וכמה זמן כל לקוח שהה באתר שלכם? נתונים אלו יאפשרו לכם לדעת בדיוק איזה תחומים מעניינים את הלקוחות שלכם ואילו תחומים דווקא פחות. אגב, אחד הנתונים החשובים שקיימים בגוגל אנליטיקס הוא הדף שממנו הלקוחות שלכם עזבו (דוח Exit Pages) וכך להבין אילו דפים זקוקים לשיפורים באתר שלכם. במילים אחרות, ניתן להתאים את התוכן של האתר לדרישות של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
#5 גיל, מגדר ושפה – הכירו את הגולשים שלכם מהצד השני של המסך
אפשרות נוספת להכיר את הקהל שלכם בעזרת הדוחות של הדמוגרפיה שקיימים במערכת תחת Audience. דוחות אלו מאפשרים לדעת מהו טווח הגילאים של המבקרים באתר שלכם, איזה שפה הם דוברים (או יותר נכון מה שפת הדפדפן שלהם) ומהו המגדר שלהם (נכון שזה לא פייסבוק, אבל מאד קרוב למציאות). בעזרת אספקטים אלו תוכלו לדעת באילו קהלים להשקיע ברשתות חברתיות, מהו הסגנון שבו כדאי לכם לעצב את האתר ואיזה תוכן כדאי ליצור בו. ללא ספק אפשרויות שישפיעו על מספר המבקרים באתר שלכם.
#6 לבדוק אילו קמפיינים עובדים לכם ואילו קמפיינים לא שווים את ההשקעה
יש לכם קמפיינים בגוגל, בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת? גוגל אנליטיקס הוא מקום מעולה שבו תוכלו לדעת איזה אפיק הכי רווחי עבור הארגון שלכם.
שימו לב שעל מנת לקבל את כל הנתונים צריך להגדיר Goals (יעדים) בתוך המערכת. לדוגמא מה היא המרה? עמוד תודה? מה הכתובת שלו? האם אירוע שקורה באתר? ועוד…
ממומלץ לחבר את האנליטיקס לחשבון הגוגל אדס שלכם ולהשתמש ב-UTM כאשר אתם מפנים תנועה מרשתות חברתיות.