יועץ קידום אתרים: מתי ייעוץ קידום אתרים SEO הוא הכרחי?
יועץ קידום אתרים יסרוק את האתר שלכם באופן מקצועי, יזהה את נקודות החולשה והחוזקה שלו ויספק לכם המלצות מעשיות לשיפור. הוא יבדוק לעומק את ההיררכיה באתר, את התאמת התכנים למילות המפתח בהן אתם רוצים להופיע בגוגל, את ההיבטים הטכניים שנוגעים לקידום האתר בגוגל וכן את פרופיל הקישורים המוביל לאתרכם. הוא יעביר לכם דו”ח לשיפור או אם תרצו – גם ידאג ליישם את השיפורים באתרכם.
השאירו פרטים לקבלת ייעוץ SEO ראשוני בחינם:
מתי פונים ליועץ קידום אתרים?
עד לפני כמה שנים, עוד היה צורך להסביר לבעלי האתרים מדוע לאתר שלהם חשוב להתקדם בגוגל ולמעשה, עבודת הקידום התבססה יותר על שכנוע הלקוחות הטריים מאשר על ייעוץ קידום אתרים. כיום, נדמה שכולם כבר מבינים את חשיבות הקידום בגוגל ורבים מבעלי העסקים פונים אוטומטית לחברות קידום או מתנסים לבד. אלו שמרגישים שהם זקוקים להבנה שלמה יותר, לאסטרטגיית פעולה נוספת או לניטור פעולות הקידום הנוכחיות, פונים אל יועץ קידום אתרים.
אז מה בכלל עושה יועץ קידום אתרים?
היועץ הוא מומחה קידום אתרים מקצועי, אך עבורכם הוא יתפקד כבעל מקצוע אובייקטיבי לחלוטין. באמצעותו, תוכלו להתוודע לשיטות ואלטרנטיבות מתאימות לקידום האתר שלכם, לאתר בעיות שייתכן ופוגעות באיכות הקידום וגם למצוא את חברת הקידום המתאימה למטרות ולקהלים שלכם.
מתי חייבים ליצור קשר עם יועץ קידום אתרים?
עולם הדיגיטל מלא פרצות וחוקים רופפים. בשוק תמצאו חברות ופרילנסרים רבים הפועלים בתחומים אלו, חלקם מצוינים וחלקם מנצלים את חוסר ההבנה של בעלי האתרים ומספקים עבודה לקויה, או יושבים באפס מעשה לאחר שקיבלו את כספם. ישנם סיפורים רבים על חברות קידום שביצעו רק מספר פעולות שטחיות ומפוקפקות לקידום האתר, מה שבסופו של דבר יתגלה, אך עד לאותה נקודה יפסיד בעל האתר זמן וכספים רבים וחשובים.
יועץ לקידום אתרים מנתח את עבודת הקידום שבוצעה בכלים המקצועיים אשר עומדים לרשותו וקובע האם הקידום הנוכחי יעיל, או שהוא מבזבז לבעל האתר את הזמן. היועץ יוכל לדעת האם מילות המפתח שנעשה בהן שימוש רלוונטיות ומביאות תנועה, האם הקישורים איכותיים מספיק, האם מפת האתר בנויה טוב ועוד. את כל הנתונים שהתגלו אפשר לעמת מול חברת הקידום ולדרוש ממנה תשובות ברורות.
באילו מקרים מומלץ לפנות לייעוץ SEO?
אם אתם זקוקים למדריך או למנטור, יועץ SEO יסייע לכם בשלב הקידום ההתחלתי מול חברת הקידום או לבד. כדאי לציין שככל שתחום האתר פחות תחרותי, הסיכוי לקדם אותו באופן עצמאי ומוצלח יהיה טוב יותר. במצב זה, היועץ יוכל לצייד אתכם בכלים ושיטות עבודה טובות ולאפשר לכם להבין תהליכי SEO בסיסיים כמו אופטימיזציה והחלפת קישורים.
יועץ SEO טוב מתגבר ומעשיר את הידע של בעל האתר, כך שיוכל לבחור לעצמו חברת קידום מתאימה ורלוונטית, שתבין שלבעל האתר יש ידע טוב ולכן אי אפשר לטעות איתו.
לקבלת ייעוץ SEO ראשוני בחינם:
ייעוץ SEO למצבי ענישה בגוגל
אם נענשתם, מומלץ לפנות לייעוץ של מומחה קידום אורגני בהקדם. הסיבה לענישה היא מעבר כלשהו על חוקי קידום מהותיים והדרך ממנה חזרה אפשרית, אבל קשה, מורכבת ומייסרת מאוד. אם האתר מקודם בחברת קידום שמסרבת לתקן את המעוות, רצוי ואפילו צריך לקבל ייעוץ קידום אתרים כדי שיהיה אפשר להתחיל לטפל בבעיה באופן מקצועי ומקיף.
כיצד יודעים שהייעוץ היה מוצלח?
ייעוץ לקידום אתרים מצריך אמון הדדי: היועץ אמור לקבל מהלקוחות שבחרו בו תמיכה ויד חופשית, מתוך אמונה שמדובר במקצוען שיודע מה הוא עושה. בעלי האתר אמורים לקבל מהיועץ חוות דעת אובייקטיבית, בלי לסבול ממניפולציות שיגרמו לכך שישכרו את שירותיו כמקדם.
הצלחתו של ייעוץ SEO תלויה גם בהצבת גבולות. כל עוד היועץ והלקוח מבינים מתי מסתיים תפקיד היועץ ומתחילה אחריות הלקוח, יימנעו מצבים שבהם היועץ יהפוך למקדם פעיל כתוצאה מרצונו להמשיך לעזור, או שהלקוח יהפוך בעל כורחו למשלם פעיל בעבור שעות ייעוץ אינסופיות.
ומעל לכל, חשוב להבין שכל אתר שאיננו מקודם או שהקידום הנוכחי שלו “לא מתקדם” נחשב לאתר שלא ממצה את הפוטנציאל שלו. אם אחרי יישום מסקנות הייעוץ האתר מתחיל לממש את ייעודו ומטרותיו בצורה מספקת, ניתן להניח שהייעוץ היה מוצלח.
באילו נושאים אפשר להתייעץ?
יועץ קידום אתרים סוקר באופן יסודי את האתר ומגבש לגביו מידע ונתונים. במקביל, הוא מתרשם מפעילות הקידום לאור מטרות האתר וקהל היעד, החוזקות, האינטראקציות, המתחרים, רמת העניין של הגולשים ועוד. לפיכך, תוכלו להגיע לייעוץ לגבי כל אספקט שנוגע לקידום ובכל שלב בחיי האתר.
כשכל המידע בידיו, היועץ מסוגל לעמוד על טיבו של תהליך הקידום הרצוי. כך למשל, במסגרת ייעוץ קידום אתרים מתגלה פעמים רבות שהאתר מככב בתוצאת חיפוש מסוימת, אך היא כלל לא נחשבת למילת חיפוש שהגולשים משתמשים בה כדי לחפש את שירותי האתר. עוד דוגמה היא כשנמצאים עמודים דלילים שלא עומדים בדרישות הקידום וחוויית המשתמש ומצריכים החלת סדר בדפים מבחינת הנראות והאחידות.
אפשר לקבל ייעוץ SEO גם לגבי המישור הטכני: שיפור הטעינה של האתר, האינדוקס, מפת האתר, פרופיל הקישורים ועוד.
בעיות SEO נפוצות שנחשפות במהלך ייעוץ קידום אתרים:
- שכפול תכנים – תוכן כפול מסב בעיות קשות לדירוג האתר ומזיק לו באופן גורף. יועץ קידום אתרים מיומן יאתר בקלות כפילויות ויסביר לבעל האתר איך להיפטר במהירות מהבעיה.
- האתר לא מעודכן לפרמטרים של גוגל – גוגל מעמידים סטנדרטים קפדניים שבהם נדרשים כל האתרים לעמוד. ככל שהאתר לא תואם אותם, הוא “נזרק” יותר אחורנית ומצריך פתרונות נקודתיים.
- בעיות במבנה האתר – ייעוץ לקידום אתרים חושף פעמים רבות בעיות בהיררכיית האתר, מה שמביא להצגת דפים לקויה או חלקית בלבד.
- בעיות בקישורי האתר – אם האתר אסף כמות קישורים גדולה מאתרים זדוניים, הוא עלול להינזק משמעותית ואף לחוות ענישה/ פסילה בגוגל. מומלץ לוודא את טיב מערך הקישורים שנבנה לכם בעזרתו של יועץ לקידום אתרים.
בשורה התחתונה:
קידום אתרים בגוגל הוא עולם פתוח, בו קיימות רמות ידע ומתודולוגיות עבודה שונות, שלא תמיד מתאימות במדויק לבעל האתר, מטרותיו וקהלי המטרה שלו.
אם אתם לא מסופקים מעבודת הקידום הנוכחית, אם האתר שלכם זקוק להבראה כתוצאה מפעולות חולות, אם רציתם לחזק את הידע האישי לגבי קידום האתר – פנו אלינו כדי שנציג לכם את התמונה המלאה והאמיתית בנוגע לקידום הטוב ביותר לאתר שלכם. אנו נצייד אתכם בכל המסקנות, ההמלצות והפתרונות, שיאפשרו לכם לפעול הלאה בדרכים האופטימליות ביותר.