איך נכנסים לגוגל אנליטיקס ומה אפשר לעשות עם הכלי המדהים הזה?

עולמנו הדיגיטלי, מאופיין בשפע מידע ונתונים שמשתנים באופן תמידי. כהרף עין, נתונים מהותיים אשר עשויים להשפיע רבות על אתרכם והעסק שלכם, עשויים להתפספס ובשל זאת, גוגל אנליטיקס הינו מצרך דיגיטלי מהותי עבור שמירת היד על הדופק.

גוגל אנליטיקס כניסה לעולם השיווק השקוף

יישום גוגל אנליטיקס מאפשר בקרה באופן יעיל למדי על תהליכים שונים שמתרחשים באתר שלכם וברוב המקרים, אנשים בוחרים להשתמש בגוגל אנליטיקס על פני תוכנות ניטור אחרות (שבדרך כלל יקרות יותר בהשוואה לאנליטיקס, אשר הנו כלי חינמי). השימוש בגוגל אנליטיקס מאפשר הסקת מסקנות על התנהגות והתנהלות הטראפיק (תנועה) באתר, והפיכת מסקנות אלו לפעולות עסקיות של אסטרטגיה שיווקית וכדומה. אמנם, לעיתים הדוחות והנתונים עשויים לבלבל את מי מאיתנו אשר פחות מורגלים ומכירים את הנושא, אך פעולות בסיסיות רבות הינן פשוטות להבנה, באופן יחסי, וניתנות לביצוע על ידי משתמשים שפחות מורגלים בניטור מידע באינטרנט ובבקרה על איכויות מידע שונות באתר או בדף הנחיתה. 

על מה ניתן לפקח כשמשתמשים בגוגל אנליטיקס?

בין אם אתם בעלי חברה ועסקים, או שמא אתם פועלים מביתכם ומנהלים בלוג מוצלח או כל אתר מסוג כזה או אחר, גוגל אנליטיקס מאפשר לכם להבין את התנהגות הגולשים באתרכם ולהסיק תובנות שונות הקשורות בקליקים של גולשים על אלמנטים שונים באתר או בביצועים של כל עמוד באתר. מעבר לכך, ניתן גם לסקור את התנהגות הגולשים בזמן אמת, לייצא דוחות לאקסל, לחבר אותו ל-Google Ads ולהסיק מסקנות על הקמפיינים הממומנים שלכם בגוגל, ועוד שלל אפשרויות מתקדמות.

למעשה, כל החלטה שיווקית ואסטרטגית מתחילה בניתוח נתונים יעיל דרך גוגל אנליטיקס ואחד היתרונות החשובים ביישום, טמון בכך שההטמעה של גוגל אנליטיקס היא פשוטה, באופן יחסי.

גוגל אנליטיקס כניסה לעולם של מידע

Copyright: wdnet / 123RF Stock Photo

גוגל אנליטיקס מאפשר כניסה ודריסת רגל בתחום ניטור מידע

במידה ואתם זקוקים לסיוע של מתכנת, אכן מומלץ “להצטייד” באחד, אך באופן כללי, ניתן לציין כי ההתחברות לאנליטיקס היא די פשוטה. בשלב הראשוני, תצטרכו חשבון Gmail. לאחר שפתחתם חשבון ג’ימייל, עקבו אחר השלבים הבאים:

  • היכנסו לאתר הרשמי של “גוגל אנליטיקס כניסה למערכת” באמצעות הלינק הזה והזינו את חשבון הג’ימייל שלכם.
  • בחרו אחר מה תרצו לעקוב: אתר או אפליקציה לנייד? (זו האופציה הראשונה בפינה הימנית העליונה).
  • הזינו שם חשבון לבחירתכם (איך שתרצו לקרוא לו, ממש מה שבא לכם), שם האתר וכתובתו וסמנו כי אתם מאשרים את תנאי ההתחברות (תידרשו לסמן “אישור תנאים” בשלושה חלקים נפרדים ועוקבים).
  • לאחר מכן, תקבלו “קוד מזהה” או “מזהה מעקב”. את הקוד הזה תוכלו להטמיע במערכות ניהול האתר שלכם. לדוגמה, קוד מזהה המעקב ייראה כך: UA-145735129-1.

הקמפיינים השיווקיים הרבים שאתם נחשפים אליהם במהלך שיטוטכם באוקיינוס הדיגיטלי, הם כמעט כולם ככללם, מתחילים בניתוח מסקנות המתקבלות על ידי גוגל אנליטיקס. ההבדל בין מסע פרסומי מוצלח ברשת לבין קמפיין מוצלח פחות, עשוי להיות טמון בדיוק במקום הזה של הבנת התנהגות הגולשים וקהל היעד אשר אליו אתם מכוונים.

תבטיחו לעצמכם שיווק ומיתוג נכונים,

בהצלחה!

יכול לענייך אותך גם:

השארת תגובה