בדרך כלל, קידום אתרים הוא תהליך די מורכב שמצריך גם תקופה מסוימת, הכוללת ביצועי פעולות שונות שכרוכות במשאבים כספיים לא מבוטלים. מענק גוגל לעמותות נועד עבור כל עמותה אשר רשומה ככזאת ועומדת בקנה אחד עם דרישותיו של גוגל לקבל מענק של גוגל גרנטס לעמותות (Google Grants).
כידוע, קידום אתרים, מיתוג ושיווק בגוגל מצריכים ידע מקצועי בתחום, תקציב מתאים ועשייה ופיקוח תמידיים. כאשר עמותה נדרשת לקדם ולשווק בגוגל, לעיתים משאבים אלו אינם “עשירים” כשם משאביה של חברה גדולה ובשל זאת, Google Grants מגדירים מספר דרישות, אשר בהיענותן המלאה, ניתן לקבל תקציב של עד 10,000$ בחינם ישירות מגוגל עבור פרסום, שיווק וקידום ב-Google Ads וכדומה.
התקציב, אותו גוגל גרנטס מעניקים עבור עמותות, עומד על סך 10,000$ בחודש ונועד לשם קידום היוזמות של העמותה ומטרותיה השונות – בגוגל.
Copyright: dolgachov / 123RF Stock Photo
דרישות עבור מענק גוגל גרנטס לעמותות
גוגל מעניקים מענק עבור מי מהעמותות, המוגדרות כארגוני צדקה על פי החוק בישראל. בנוסף על כך, קיימת הדרישה על פי גוגל גרנטס, כי העמותה תהיה חתומה על טפסים ואישורים אשר מוודאים איסורי אפליה, קבלה של תרומות לארגון נטול הרווח ושימוש בתרומות לשם קידום מטרות כאלו ואחרות, לשם שימוש פרטי וכדומה. לבסוף, אך הכי חשוב כנראה, מענק גוגל לעמותות דורש, כמובן, כי בבעלות העמותה יהיה אתר אינטרנט קיים וכזה אשר מספק תוכן מקורי וייחודי.
מבלי אלו, מענק גוגל גרנטס אינו אפשרי לקבלה.
מגבלות בניהול מסעות פרסום דרך מענק גוגל לעמותות
באופן כללי, לא קיים הבדל ניכר בין ניהול של קמפיין ממומן על ידי עמותה שמפרסמת דרך גוגל גרנטס, לבין אנשי שיווק ומפרסמים “רגילים” בגוגל. אך יחד עם זאת, Google Grants כן הנחו מספר הגבלות כאשר עמותה דורשת את שירות המענק;
- ראשית, כמובן ומודעות הקמפיין יכולות לקשר אך ורק לאתר העמותה המבקשת מענק. כלומר, אין להטמיע לינק במודעת הפרסום שנועד לנתב את הגולשים לאתרים אחרים מכל סוג כזה או אחר.
- מסעות הפרסום יכולים להתבסס על Keywords (מילות חיפוש) בלבד ואין להשתמש בתקציב של גוגל גרנטס בכדי לפרסם סרטוני וידאו, תמונות, באנרים או כל דבר אחר שאינו מבוסס תוכן, מאמרים וכתיבה של טקסטים שונים עבור העמותה. בקיצור, הקמפיין היחידי שאפשר לבצע בעזרת גוגל גרנטס הינו קמפיין ברשת החיפוש של גוגל.
- המחיר הגבוה ביותר, אותו ניתן לקבל בעת שימוש בשיטת PPC הוא 2 דולר. כלומר, המחיר הגבוה ביותר פר קליק הוא 2$. עם זאת, יש אפשרות לעקוף את מגבלה זו באמצעות בחירת שיטת תמחור של Target CPA שהינה שיטת תמחור אוטומטית (אך היא עובדת היטב רק בכמות המרות גדולה מאד באופן קבוע כל חודש ולכן צריך להשתמש בה בזהירות).
- לפחות פעם בתשעים ימים, יש לבצע שינוי כזה או אחר (לא משנה איזה סוג של שינוי) בחשבון המפרסם שלך בגוגל גרנטס ולהקפיד על פעילות שוטפת של החשבון, אחרת החשבון עשוי להיות מושהה או מבוטל.
- התוכן הפרסומי (המבוסס על מילות חיפוש בלבד) חייב לכוון אך ורק אל מטרות העמותה וכוונותיה הפרסומיות – שקשורות בארגון עצמו בלבד.
Copyright: convisum / 123RF Stock Photo
- השימוש המסחרי בקמפיין הפרסומי הוא אסור לחלוטין ובמידה ומסע הפרסום בגוגל יניב רווחים כאלו או אחרים, על העמותה להשתמש באותם רווחים לשם מטרותיה בלבד ועבור
- תמיכתה.
- חל איסור על שימוש במילות מפתח כלליות המורכבות ממילה אחת בלבד כגון “סרטן”, “ALS” וכיו”ב. עם זאת, ישנה רשימה של מילות מפתח בודדות חריגות שכן מותר להשתמש בה. לרשימה המלאה לחצו כאן.
- אין אפשרות לטרגט מילות מפתח של מתחרים בשום צורה שהיא. לדוגמה, עמותת “פתחון לב” לא תוכל לטרגט עמותות מתחרות שלה כגון “לתת” בחשבון הגרנטס, שכן זה עשוי להביא לפסילתו.
- על ה-CTR (אחוז ההקלקות מתוך החשיפות) של המודעות בחשבון הגרנטס שלכם להיות גבוה מ-5% באופן קבוע.
- חל איסור לפרסם בחשבון מילות מפתח שציון האיכות שלהן נמוך מ-3.
- מבנה הקמפיינים בחשבון – בכל קמפיין שאתם מקימים חובה שיהיו לפחות 2 קבוצות מודעות, 2 מודעות בכל קבוצה ולפחות 2 תוספי Sitelinks. חשוב לציין שמומלץ בכל קמפיין שאתם מקימים, בין אם בגוגל גרנטס ובין אם בחשבון מפרסם רגיל של גוגל אדס, לבנות אותו באותו האופן.
- עליכם למלא סקר שנתי כתנאי להמשך הזכאות למענק גוגל גרנטס לעמותות – את הסקר תקבלו לכתובת המייל שהגדרתם כאיש הקשר הראשי בחשבון הגרנטס.
- לא קיימת אפשרות לפרסם מודעות פרסומיות של Google Adsense על ידי ארגונים אשר משולבים בתוכנית מענק גוגל לעמותות.
אנו כאן בכדי לייעץ בכל הכרוך בנושא של קידום ושיווק דרך גוגל וגם דרך Google Grants. צרו עמנו קשר עוד היום ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם עם ייעוץ אידיאלי ואישי.
בהצלחה!
אני אשמח לקבל הסבר
בשמחה…מה מעניין אותך עוד לדעת?