התחרות על תשומת הלב של הגולשים קשה, כמעט בכל תחום ועבור רוב רובן של מילות המפתח. על-מנת שהאתר שלנו יופיע במקומות גבוהים בחיפושים החשובים מבחינתנו, ובהתאם יגיעו אליו כל אותם אנשים שאנחנו מעוניינים למשוך, נדרשות פעולות רבות – גם בהיבט התוכני וגם מבחינה טכנית.
מחקר מילות מפתח
הבסיס של תהליך אופטימיזציה לאתרים – וחשוב להדגיש שמדובר בתהליך שמחייב נשימה ארוכה – הוא מחקר מילות מפתח.
מטרת המחקר היא להבין שני דברים: מה מחפשים הלקוחות הפוטנציאליים שלנו, ומה מאפיין את החיפושים שעשויים להיות רלוונטיים כדי למשוך אותם. באופן טבעי נרצה לבצע אופטימיזציה עבור אותם ביטויים שנפח החיפושים שלהם גבוה במיוחד, אבל לפעמים אותן מילות מפתח מתאפיינות בתחרות משמעותית ולכן נדרשים משאבים רבים מאוד כדי להתברג לצמרת – ולעומת זאת ישנם ביטויים עם פחות חיפושים, אבל גם פחות תחרות, כך שבסופו של דבר הם אלה שיניבו את התוצאות הטובות ביותר. בפרט, כדאי להקדיש תשומת לב לביטויים שכוללים מיקום גאוגרפי (אם הדבר רלוונטי אליכם, כמובן) ולביטויים עם “זנב ארוך” (למשל “דיל לברצלונה לשומרי מסורת” במקום רק “דילים לברצלונה”).
על בסיס המחקר מתכננים את ההיררכיה של האתר, כותבים את התכנים השונים שיהיו בו ומוסיפים לינקים פנימיים בין עמודים רלוונטיים. המחקר מהווה בסיס גם לפעולות אחרות שניתן לראות בהן חלק מהתשובה לשאלה מה זה אופטימיזציה – ובפרט יצירת קישורים מאתרים חיצוניים אל העמודים השונים אצלנו באתר בשלב מאוחר יותר. כל אלו הם חלק מהפעולות המרכזיות שצריך לבצע במסגרת תהליך קידום אתרים אורגני.
רוצים לגלות איך למצוא את הקישורים הנכנסים לאתר שלכם ואיך להשיג קישורים נוספים שיכולים לסייע לכם להתקדם במיקומי האתר שלכם בגוגל? קראו את המדריך הבא >>
מה זה אופטימיזציה טכנית לאתר?
התשובה לשאלה מה זה אופטימיזציה טכנית כוללת שורה ארוכה של פעולות במטרה להבטיח דירוג גבוה ככל האפשר. ביניהן: יצירת Title ו-Description מוצלחים לכל עמוד (הכותרת והתיאור שיופיעו עבורו בגוגל), בחירת URL-ים נכונים לכל דף (רצוי באנגלית), הוספת תגי ALT לתמונות כך שהן יתארו אותן במדויק ויכללו גם מילות מפתח רלוונטיות, צמצום זמן הטעינה של הדפים ככל האפשר, וידוא שאין לינקים שבורים, היררכיה נכונה בכל עמוד, ועוד המון פרמטרים נוספים.
הכלים של גוגל שעוזרים לנו לבצע אופטימיזציה לאתרים
גוגל עוזרת לנו לבצע אופטימיזציה לאתרים באמצעות מספר כלים ובפרט גוגל אנליטיקס ומתכנן מילות המפתח.
מתכנן מילות המפתח הוא כלי עזר מצוין למחקר מילות המפתח, גם בזכות האפשרות לקבל ממנו רעיונות לביטויים שיהיו רלוונטיים לאתר שלנו וגם בזכות האינדיקציה שהוא מספק לגבי נפח החיפושים ורמת התחרותיות עבור כל ביטוי.
גוגל אנליטיקס מספק לנו מידע יקר ערך על התנהגויות הגולשים שמגיעים לאתר: מאיפה הם מגיעים, באילו דפים הם מבקרים, איפה הם נשארים זמן רב ואילו תכנים גורמים להם לצאת מהאתר, ועוד ועוד.
הדגש החשוב ביותר של האופטימיזציה
כל ההסברים הנ”ל לגבי מה זה אופטימיזציה מתייחסים בעיקר לאופן שבו גוגל מתייחסת לאתר. חשוב להדגיש שבסופו של דבר המטרה היא להרשים את הגולשים – מה גם שכאשר הם מתרשמים מאיתנו לטובה, יש לכך השפעה חיובית גם על הציון שנקבל מגוגל – ובהתאם חובה ליצור תכנים שיספקו להם ערך אמיתי ויבטיחו לכל גולש חוויית משתמש איכותית במיוחד.
המלצה נוספת היא לשלב טקסטים, תמונות, וידאו, אינפוגרפיקה, כלים שונים (למשל מחשבונים) ובעצם כל סוג תוכן שקהל היעד שלכם יכול להפיק ממנו תועלת.